Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Να ’σαι περήφανος που είσαι φτωχός


Να ’σαι περήφανος που είσαι φτωχός
Γιατί η φτώχια είναι σημάδι τιμιότητας

Θα μου πεις: «όλοι οι φτωχοί δεν είναι τίμιοι»
Ναι, αλλά όλοι οι τίμιοι είναι φτωχοί

***
«δε μοιάζει δηλαδή ανθρώπινο ότι έχω παραμελήσει όλα τα προσωπικά μου ζητήματα και ανέχομαι να μένει παραμελημένο τόσα χρόνια το σπίτι μου, ενώ διαρκώς ασχολούμαι με τις δικές σας υποθέσεις, πλησιάζοντας τον καθένα σας ξεχωριστά και πείθοντάς τον σαν πατέρας ή μεγαλύτερος αδερφός να φροντίζει για την αρετή. Αν από αυτό αποκόμιζα βέβαια κάποιο κέρδος ή αν πληρωνόμουν για να σας προτρέπω στην αρετή, θα είχα κάποιο λόγο να το κάνω. Τώρα όμως βλέπετε και μόνοι σας ότι και οι κατήγοροί μου, που διατυπώνουν τόσο αναίσχυντα κατηγορίες για όλα τα υπόλοιπα, δεν μπόρεσαν να φτάσουν σε τέτοιο βαθμό ξεδιαντροπιάς, ώστε να φέρουν μάρτυρα ότι εγώ ή πήρα ή ζήτησα ποτέ χρήματα. Εγώ όμως παρουσιάζω αδιάψευστο ―όπως νομίζω― μάρτυρα του ότι λεω την αλήθεια τη φτώχεια μου». 

Πλάτων, Απολογία Σωκράτους


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου